Familjeföretaget Syna har försett företag med kreditupplysningar under mer än ett halvt sekel och det har aldrig varit mer spännande än nu. Det säger Synas vd Karl Stjerna och styrelseordförande Harald Stjerna.
Den snabba teknikutvecklingen gör att även kreditupplysningsbranschen är i förändring och lusten och engagemanget att fortsätta utveckla Synas digitala tjänster är stort hos Synas ägare. Synas grundläggande affärsidé är dock densamma nu som då företaget grundades 1947; att med kunden i centrum erbjuda så mycket marknadsinformation som är nödvändig för att företag ska kunna fatta ansvarsfulla och trygga beslut i affärslivet.
– Allt vi gör är grundat i våra kunders behov och vi strävar ständigt efter att förbättra våra tjänster och vår service mot våra kunder. Vi ser att enkelhet och snabbhet är något våra kunder värderar högt och detta måste vi naturligtvis möta, säger Harald Stjerna.
Integrerade lösningar blir alltmer efterfrågat och många av Synas kunder ser stor nytta med att få sekundsnabba automatiserade kreditkontroller direkt i företagens egna system.
– Det handlar om att möta våra kunder där de är och många upplever att det är både enklare och mer effektivt att få relevant data inbyggd i de egna systemen. Det kan handla om alltifrån att hålla ditt kund- eller adressregister färskt till mer avancerad data där man till exempel tittar på ekonomiska nyckeltal, ägarstrukturer eller hur kreditvärdigheten förändras för ett bolag. Tyvärr känner inte alla till att möjligheten att integrera informationen finns och det finns också en idé om att integrerad data är en dyrare lösning.
Att det skulle kosta mer stämmer inte och att sätta upp en integrerad lösning är idag varken speciellt kostsamt eller komplicerat.
– Det är faktiskt jätteenkelt, förklarar Harald Stjerna. Vi har satsat mycket på att göra våra APIer lättanvända. Det finns en rädsla att det skulle vara svårt att sätta upp, men det är i själva verket väldigt enkelt. På många företag finns kompetensen internt, oftast på en IT avdelning, annars så finns det massor av konsulter som kan hjälpa till.
Är man osäker eller nyfiken på att förstå hur en integrerad lösning kan se ut så kan man alltid kontakta Syna. Harald och Karl vill mer än gärna diskutera möjliga smarta lösningar med existerande och framtida kunder.
Att hitta nya sätt att dela data öppnar för nya sätt att samarbeta som också lockar Synas ägare. De välkomnar fler diskussioner med teknologiföretag, start-ups eller utvecklare kring nya digitala tjänster. Att dela Synas data skulle kunna gynna många fler parter.
– Vi är experter på att leverera kvalitetsdata och vi har lång erfarenhet av att göra det. Framförallt så har vi småskaligheten och därmed flexibiliteten. Vi vill gärna samarbeta för att skapa nya smarta tjänster och vi ser också goda möjligheter till win-win. Alla som har ett specifikt behov eller ett problem som skall lösas, eller en idé för nya användningsområden för vår data, skall absolut ta kontakt med oss på Syna, uppmanar Karl Stjerna.
– Det är bara att slå oss en signal så kan vi alldeles säkert hjälpa till att hitta bästa lösningen för ditt behov.
Kom i kontakt med Syna:
Karl Stjerna, vd
E-post: karl.stjerna@syna.se
Direkt: 040-25 85 35
Mobil: 0702-20 34 20
Harald Stjerna, styrelseordförande
E-post: harald.stjerna@syna.se
Direkt: 040-258539
Mobil: 0702-338297
Vill du veta hur Synas API integrering ser ut och fungerar så kan du använda dig av Synas testmiljö som är öppen för alla.
Så här går du till väga för att testa Synas API:
Syna är experter på kreditupplysningar och marknadsinformation. Sedan 1947 har vi erbjudit marknaden vår expertis inom kreditupplysning, registervård och marknadsurval. Idag använder tusentals företag våra tjänster för att hitta, granska och bevaka kunder, leverantörer och affärspartners. Hos Syna har du alltid tillgång till personlig service och fri support. Vi är här för att hjälpa dig lösa de utmaningar du står inför, så att du kan göra ännu bättre och tryggare affärer.
Du når oss på 040-25 85 00 eller support@syna.se